Nieuws

Van Es Mobility sponsert MSV SALZ

Van Es Mobility sponsort!

 

uitreiking    Van Es Mobility heeft op 16-4-2011 de bekers gesponsord,

voor de 2e clubwedstrijd van MSV SALZ.

Hoezo MSV SALZ?

 

Wij hebben gekozen om MSV SALpaulZ te sponseren omdat Paul van Es (Directeur)

zelf een volleerd motorcrosser is.

Hij is niet de enige ook zijn twee zoons Lorenzo en Ricardo zijn actief in het beoefenen van deze sport.

Noch de bekers niet zelf zijn gewonnen genieten de heren volop van de sport.

(Paul)

Verslag van de dag

De heren moeten vroeg op, om 8 uur stonden ze al te sbus_alles_uitgezetpringen om te rijden!

Allenmaal in de bus en gaan, op naar de crossbaan.

Eenmaal aangekomen wordt alles uit gezet: luifel uit, tafeltje met stoeltjes naar buiten en natuurlijk de crossmotoren zelf!

Ook omdat wij natuurlijk in de telematica zitten is er een pc aanwezig waarop wij onze tijden kunnen volgen en precies kunnen zien hoe hard we bijvoorbeeld hebben gereden! Na enige tijd begint de 1e klasse namelijk de 50cctjes, daarna volgenden de 65, 85, Dames, Veteranen, MX2B, MX1B, MX2A en de MX1A.

Na allenmaal 2x te hebben gereden kwam toen eindelijk het spannende moment voor Paul. Stiekem het moment waar hij al de hele dag op heeft gewacht: de prijsuitreiking!

Na een kort verhaal te hebben gedaan wat Van Es Mobility nou doet deelde hij met trots de bekers uit.

lorenzo(Lorenzo)

ricardo(Ricardo)

Ook in 2015 doet Van Es Mobility weer aan CO2 -neutrale postbezorging

CO2 -neutrale postbezorging, Van Es Mobility ondersteunt het initiatief van PostNL om postverzendingen te vergroenen.
PostNL 2015

Niet te hacken, niet te stelen

2e handzender
Wij krijgen veel vragen over de 2e handzender die tegenwoordig wordt geleverd bij achteraf gemonteerde alarmsystemen. Per 1 januari 2015 is het nieuwe keuringsvoorschrift AA04 versie 2.0 van kracht gegaan. Hierin is de eigen autorisatie verplicht gesteld.

In dit filmpje maakt het SCM duidelijk waarom de 2e handzender noodzakelijk is om de nieuwe manier van autodiefstal tegen te gaan.

Voertuigvolgsysteem Plus (VVS+)

Voertuigvolgsysteem Plus VVS+ (voorheen klasse 4 en 5)

Met een “voertuigvolgsysteem plus” = “VVS+” (voorheen klasse 4 of 5 systeem) is het mogelijk om een gestolen voertuig na diefstal te traceren. Een voertuigvolgsysteem Plus = VVS+ (voorheen klasse 4 of 5 systeem) is altijd een combinatie van een Kiwa SCM goedgekeurd Startonderbreker met eigen autorisatie of alarmsysteem met eigen autorisatie of alarmsysteem met hellingshoekdetectie met eigen autorisatie systeem. Een van deze 3 Kiwa/SCM goedgekeurde (basis) alarmsystemen in combinatie met een voertuigvolgsysteem is een voertuigvolgsysteem plus = VVS+ die voorzien is van “jamming detectie”. Een systeem voorzien van jammingdetectie schakelt, wanneer er jamming wordt waargenomen, automatisch een blokkeerconditie in, welke voorkomt dat het voertuig opnieuw gestart kan worden. Jamming detectie is dus een aanvulling op de bestaande specifieke voertuigvolgsystemen.
De diefstal en inbraakmeldingen afkomstig van een goedgekeurd voertuigvolgsysteem plus = VVS+, worden uitsluitend behandeld door erkende meldkamers (PAC’s). Dit zijn dezelfde meldkamers die alarmmeldingen afhandelen voor woonhuisbeveiliging. Alleen deze meldkamers zijn bevoegd om alarmmeldingen door te geven aan de politie. Bij de verzekeraar dient u aan te tonen dat u een abonnement voor uw voertuigvolgsysteem heeft. Dit kunt u doen door de Kiwa/SCM certificaten te tonen. Deze kunnen pas uitgeprint worden als het alarmsysteem is afgemeld door de PAC meldkamer. Dit gebeurt zodra het voertuig bij hun is aangemeld. Uiteraard kunnen wij dit allemaal voor u verzorgen.

King of Mosten

Wij feliciteren het Gulf Oil – GPO Dragracing team!

Zij hebben de Mosten Raceday in Ørsted, Denemarken.
Over het weekend heeft het team wegens weersomstandigheden maar 2 runs kunnen maken terwijl dit er normaal 6 zijn!
Tijdens dit evenement georganiseerd door “the British and American motorcycle club Mosten MC”, is het een gezellig evenement met rock bands, etenskraampjes, festiviteiten, jet cars & top fuel dragstars.

king of mosten

Gemeente Utrecht en hun zonne-energie perssysteem

De Gemeente Utrecht is heel druk met het milieu en het groener krijgen van de provincie.

Zo is één van die hulpmiddelen het Zonne-energieperssysteem voor de ondergrondse containers, ontwikkeld door Van Es Mobility.

Zie hieronder het filmpje met daarin het de project leider: Dave Post, en zijn uitleg en positieve punten van het systeem.

Ondergronds Pers systeem

Van Es Mobility B.V. heeft een startonderbreker voor elektrische auto’s!

Van Es Mobility B.V. heeft de primeur! Wij hebben als enige in europa de oplossing tegen sleuteldiefstal of sleutel kopieën. Wij hebben een digitale startonderbreker voor elektrische auto’s ontwikkeld. Deze startonderbreker is op afstand te activeren, met toetsenbord, afstandsbediening en data communicatie. Met deze unieke combinatie is uw auto altijd veilig. Van Es Mobility B.V. is de eerste fabrikant die dit product lanceert.

Bent u geïnteresseerd neem dan contact op met ons!

Landelijke oefening

Van Es Mobility B.V. heeft gister en meerdere dagen daarvoor intensief getraind met de PAC Meldkamer van Bosch en de landelijke alarmcentrale’s van de Politie.

Tijdens deze dagen wordt er geoefend met het gebruik en het volgen van Track & Trace apparatuur.

Zo worden er simulatie’s uitgevoerd van echte overval scenario’s en wordt er van opsporing tot aan de aanhouding dit als “echt” zijnde afgehandeld.

Dit levert ervaring op en veel positieve feedback over het gebruik van Track & Trace apparatuur in de opsporing.

Tevens is er geoefend met het gebruik van Live View hierbij bediend de PAC Meldkamer centralist de computer, hier door hoeft de centralist in de Politie meldkamer alleen de positie’s door te geven aan zijn agenten op straat.

GuArt Systems op LXRY TV

GuArt Systems heeft een uniek ‘ArtShield’ systeem ontwikkeld in samenwerking met Van Es Mobility, waardoor kunstwerken niet alleen beveiligd zijn, ze kunnen in geval van calamiteiten ook worden getraceerd. Hierdoor is ‘ArtShield’ een unieke totaaloplossing dat preventie van diefstal én alarmering én opsporing van diefstal combineert. Bij beweging en/of trilling wordt onmiddellijk een signaal uitgezonden en tegelijkertijd wordt het track-and-trace signaal geactiveerd.

www.guart-systems.nl

Bekijk ook het fragment! http://lxry.nl/lxrytv/fragmenten/475-guart-systems

Van Es Mobility sponsort Gulf Oil dragracing team

gulfoil1

Van Es Mobility sponsort het Gulf Oil dragracing team sinds kort, wij zijn daar erg trots op!

Het Gulf Oil dragracing team heeft UK’s snelste “Top Fuel Drag Bike”.

Het team “King Racing” beheert en ontwikkeld deze motor zelf met als hoofdsponsor Gulf Oil, het team is al 6x Europees kampioen geworden. 

Deze Top Fuel bikes beschikken over ongeveer 1500 PK, dit is meer als een Formule 1 auto!

De dragstars rijden op een rechte baan, de sport is om zo snel mogelijk te aan het eind te zijn dit alles gebeurd vanaf stilstand.

Hieronder wat informatie over de snelheden/tijden die de dragstar haalt.

De motor zit zelf op 0-100 KM/H in 0,7 seconden! Een gemiddelde auto doet z’n 10 seconden over om van 0-100 KM/H te komen.

200 meter in 4.01 seconden met een snelheid van 304 KM/H &

400 meter in 5.98 secs seconden met een snelheid van 369 KM/H op de finish.

Kijk voor meer informatie op hun website: http://www.kingracing.com/

Boman240613Boman260613

Van Es Mobility helpt postbezorging te vergroenen

CO2 -neutrale postbezorging, Van Es Mobility ondersteunt het initiatief van PostNL om postverzendingen te vergroenen.

co2_certificaat_2013

Binnen zeven jaar geen vuilniszak meer op straat

Utrecht maakt schoon

Binnen zeven jaar mag er in de hele stad Utrecht geen vuilniszak meer op straat staan. De Utrechters moeten de zakken dan in ondergrondse containers gooien die alleen met een pasje open kunnen. De gemeente kan via deze pasjes eventueel ook kosten heffen op het afval.

Door heel Utrecht worden stapsgewijs per wijk ondergrondse containers geplaatst. De dienst Stadswerken heeft een nieuw systeem bedacht voor deze containers. Een zonnepaneel op de bovenkant van de container genereert energie voor een pers die in de ondergrondse ruimte zit. Die perst het vuil samen. Hierdoor kan er drie keer zoveel afval in de container. Een pasje zorgt ervoor dat alleen aangesloten huishoudens de klep kunnen openen. Door dit nieuwe systeem hoeven er minder containers naast elkaar te staan. Ook komen er aparte ondergrondse containers voor plastic, papier en glas die het scheiden van afval makkelijker moeten maken. De gemeente hoopt zo kostbare grondstoffen te besparen en minder kosten te hebben aan het ophalen van het afval. Differentiatie Als blijkt dat er te veel huisafval wordt weggegooid, kan de gemeente overgaan op gedifferentieerde tarieven (diftar), waarbij de gebruiker betaalt voor de hoeveelheid afval die hij weggooit. ,,We willen eerst het vuilnis van straat halen en genoeg containers neerzetten voor de bewoners om het afval apart in te kunnen zamelen,” zegt wethouder Mirjam de Rijk. ,,Of bewoners gaan betalen per zak afval moeten we op termijn uitzoeken. Het betalen per zak hoeft niet per se slecht nieuws te zijn. Als een gezin het afval goed scheidt, heeft het minder huisvuil. Ik denk zeker dat dit systeem gaat werken en ik ben er trots op dat Utrecht de eerste stad is die ermee aan de slag gaat.” Utrecht is met het nieuwe containersysteem koploper van Nederland op het gebied van gescheiden afval inzamelen. ,,Ik denk dat binnen tien jaar heel Nederland over is op ons systeem,” zegt projectbegeleider van Stadswerken, Dave Post. ,,Binnen zeven jaar wordt 50 tot 60 procent minder Utrechts afval verbrand.” Het zonnepaneel en de pers worden op bestaande ondergrondse containers gezet. Daarmee kan de gemeente de containers aanpassen aan de behoefte van de bewoners. ,,Als wij in een wijk de containers uit zien puilen, verplaatsen wij de pers van de ene container naar de andere. ,,Dit systeem is flexibel en daarom prettig te gebruiken in een stad als Utrecht.”

Voor meer informatie over dit systeem: volumemeting.com